Arvoa urheilusta -hanke

/Arvoa urheilusta -hanke

Urheilija voi olla hyvä tarina vaikkei aina voittaisikaan

Maailmanluokan brändit sijoittavat isoja rahasummia urheilusponsorointiin. Menestyviin ja valovoimaisiin urheilutähtiin investoidaan, koska brändit janoavat tähtien ympärille syntyvää myönteistä mainetta. Liittämällä itsensä kilpakenttiä dominoiviin urheilijoihin ja joukkueisiin brändit haluavat olla kertomassa tarinaa, jolla ne voivat erottautua [...]

By | 23.6.2016|Categories: Arvoa urheilusta -hanke|Kommentit pois päältä artikkelissa Urheilija voi olla hyvä tarina vaikkei aina voittaisikaan

Superfinaali – Urheiluviihdetapahtuma

Superfinaali – Urheiluviihdetapahtuma Salibandyssa tehtiin suomalaisessa urheilukentässä radikaali ratkaisu – sekä miesten että naisten Salibandyliigafinaalit päätettiin ratkaista yhdellä ottelulla finaalisarjojen sijaan. Tapahtumalla haluttiin luoda urheilu- ja salibandykansalle yhteinen suurtapahtuma – Superfinaali. Päätös kirvoitti vilkasta keskustelua [...]

By | 10.6.2016|Categories: Arvoa urheilusta -hanke|Kommentit pois päältä artikkelissa Superfinaali – Urheiluviihdetapahtuma

Some, yhteisö ja talous

Kuinka ymmärtää yhteisöjen ja kumppaneiden keskusteluja somessa? Ja miten arvottaa niiden taloudellista merkitystä? Sosiaalinen media on kuuma ja ajankohtainen aihe urheiluorganisaatioiden ja yritysten välisessä yhteistyössä. Myös hiljattain Turussa järjestetyssä Urheilujohtamisen tulevaisuus-foorumissa some oli esillä monissa [...]

By | 27.5.2016|Categories: Arvoa urheilusta -hanke|Kommentit pois päältä artikkelissa Some, yhteisö ja talous

Miljoonan dollarin kysymys

NFL-joukkue New England Partiotsin markkinointijohtaja Luo Imbriano huomasi, että  jotakin on vakavasti vialla. Joukkueen toimistolla ei osattu vastata kysymykseen, joka oli miljoonien dollarien arvoinen: ketkä ovat meidän asiakkaitamme? Elettiin 2000-lukua ja yksi maailma arvokkaimman liigan [...]

By | 12.5.2016|Categories: Arvoa urheilusta -hanke|Kommentit pois päältä artikkelissa Miljoonan dollarin kysymys

Tupu, Hupu, Lupu ja MM-95 all over again – Pitäisikö mennä eteenpäin?

Loppuvuodesta 2015 toteutimme Arvoa urheilusta -hankkeessa kyselyn, jossa selvitettiin suomalaisten yritysten ja urheiluorganisaatioiden näkemyksiä heidän keskinäisestä yhteistyöstään ja arvonluonnin mahdollisuuksistaan. Molempien osapuolien edustajat tunnistivat urheilun maailmasta useita ilmiöitä, joista voisi olla arvoa eri toimialojen yrityksille. [...]

By | 29.4.2016|Categories: Arvoa urheilusta -hanke|Kommentit pois päältä artikkelissa Tupu, Hupu, Lupu ja MM-95 all over again – Pitäisikö mennä eteenpäin?

Kirjoitus, joka ei vastannut kysymykseen ”miksi urheiluorganisaatiot kaatuvat”

On tullut taas se aika vuodesta, kun lehdet alkavat kasvaa puissa, keväinen koirankakka kuoriutuu lumipeitteestään ja suomalaiset urheiluorganisaatiot hakeutuvat velkasaneerauksiin ja konkursseihin tai ilmoittavat että rahat ovat vähissä, velkaa on niskassa ja konkurssi on mahdollinen, [...]

By | 15.4.2016|Categories: Arvoa urheilusta -hanke|Kommentit pois päältä artikkelissa Kirjoitus, joka ei vastannut kysymykseen ”miksi urheiluorganisaatiot kaatuvat”